Carnival Corporation heeft een aantal belangrijke veranderingen in het leiderschap bekendgemaakt voor Princess Cruises, Holland America Line en Seabourn.
Gus Antorcha, momenteel president van Holland America Line, is benoemd tot president van Princess Cruises, met ingang van 2 december 2024. Hij volgt John Padgett op, die de cruisemaatschappij medio februari 2025 zal verlaten. Met de verandering in het leiderschap is Beth Bodensteiner, momenteel senior vice president en chief commercial officer van Holland America Line, met ingang van 2 december 2024 gepromoveerd tot president van de cruisemaatschappij. Antorcha en Bodensteiner zullen beiden rapporteren aan Josh Weinstein, CEO van Carnival Corporation & plc.
Bodensteiner krijgt daarnaast ook de verantwoordelijkheid voor het ultra-luxe Seabourn merk, waar Mark Tamis terugkeert naar Carnival Corporation als nieuwe president, ter vervanging van Natalya Leahy, die verschillende functies heeft bekleed binnen het bedrijf en nu een nieuwe positie buiten het bedrijf heeft aanvaard.
“We zijn zeer verheugd met Gus en Beth, twee bewezen leiders die de talenten en capaciteiten van onze organisatie weerspiegelen. Ze beschikken over diepgaande kennis van onze industrie, ons bedrijf en de drijfveren van ons succes”, zei Weinstein. “Onder hun leiding ben ik ervan overtuigd dat Princess, Holland America en Seabourn goed gepositioneerd blijven voor een succesvolle toekomst, en we kijken uit naar het volgende hoofdstuk voor deze wereldberoemde merken.”
Weinstein voegde eraan toe: “Ik wil ook John bedanken voor meer dan tien jaar dienst en innovatie, inclusief de ontwikkeling en lancering van Princess MedallionClass, dat de gastenervaring bij Princess volledig vernieuwde en een nieuwe standaard zette voor service en personalisatie in de cruise-industrie en daarbuiten. John’s toewijding en impact zijn van grote betekenis. We wensen hem het allerbeste.”
Gus Antorcha aan het roer bij Princess Cruises
Gus Antorcha neemt een nieuwe rol op zich binnen het bedrijf en zal Princess Cruises leiden, een van Carnival Corporation’s meest iconische cruisemaatschappijen, wereldwijd bekend als de inspiratie voor The Love Boat en voor de moeiteloze, gepersonaliseerde MedallionClass-ervaringen. Als president zal Antorcha alle prestatie- en operationele aspecten van de wereldwijde vloot van 16 schepen van de cruisemaatschappij beheren, die jaarlijks meer dan 1,7 miljoen gasten naar meer dan 330 bestemmingen wereldwijd brengt.
Sinds 2020 is Antorcha aan het roer bij Holland America Line, waar hij alle aspecten van de bekroonde cruisemaatschappij heeft geleid. Na de succesvolle terugkeer van het bedrijf naar volledige operaties na de industriepauze, heeft Antorcha de cruisemaatschappij naar een aantal belangrijke mijlpalen geleid, waaronder het behalen van de grootste boekingsdag in de geschiedenis van Holland America en het realiseren van de sterkste financiële resultaten in 16 jaar. Voordat hij bij Holland America Line kwam, bekleedde Antorcha verschillende leidinggevende functies bij Carnival Cruise Line, waaronder de functie van chief operating officer.
Beth Bodensteiner neemt de leiding bij Holland America Line
Bodensteiner brengt decennialange ervaring in de cruise-industrie. Bodensteiner, een veteraan van 20 jaar bij Holland America Line, zal als president alle aspecten van het premium merk beheren, inclusief de vloot van 11 schepen die meer dan 500 cruises naar meer dan 450 havens in 110 landen en gebieden over de hele wereld maakt. Eerder was Bodensteiner zes jaar lang senior vice president en chief commercial officer bij Holland America Line, waar zij het revenue management, de inzet van schepen en de klantenservice leidde, en steeds meer commerciële verantwoordelijkheden op zich nam, waaronder de wereldwijde verkoop, productmarketing, prijsstelling en planning voor de Alaska Land + Sea Journeys, en geïntegreerde marketing.
Daarnaast was Bodensteiner de drijvende kracht achter de implementatie van een geavanceerd wereldwijd revenue managementsysteem en hielp zij de strategie van Holland America om zich te richten op gasten met een hoge waarde en affiniteit, wat de cruisemaatschappij in staat stelde om extra klantvraag te genereren door samenwerkingen, entertainmentaanbiedingen en meeslepende ervaringen met organisaties zoals Top Chef, Audible en Wheel of Fortune.
Cruise- en luxe hotelveteraan Tamis voegt zich bij Seabourn
Mark Tamis voegt zich bij Seabourn als een veteraan in de cruise- en luxe hotelindustrie. Tamis brengt meer dan drie decennia ervaring in ultra-luxe cruisen en expeditie reizen mee naar zijn nieuwe functie als president van Seabourn. Hij komt bij het bedrijf nadat hij als wereldwijd president van Aimbridge Hospitality de bedrijfsvoering voor 1.500 hotels leidde. Eerder leidde Tamis de hotel- en scheepsoperaties voor Royal Caribbean International en was hij senior vice president van gastoperaties voor Carnival Cruise Line. Hij werkte meer dan 20 jaar in de luxe en boetiek hotelbranche met merken zoals Four Seasons Hotels en Resorts en Ian Schrager Hotels.