James Rodriguez, veteraan uit de cruise-industrie, is benoemd tot President en CEO van Atlas Ocean Voyages.
James Rodriguez komt bij Atlas Ocean Voyages op een cruciaal moment van ontwikkeling en groei van het merk. Met de succesvolle lancering van World Navigator en de aanstaande lancering in november van het langverwachte tweede schip van het merk, World Traveller, zal de uitgebreide ervaring op het gebied van sales, marketing, operations, human resources en guest experience van Rodriguez van essentieel belang zijn bij het voortstuwen van het merk op het gebied van innovatie, handelspartnerschappen en het werven van gasten.
“James ervaring als ondernemer in het helpen opbouwen en op de markt brengen van succesvolle merken zal een belangrijk voordeel zijn bij de verdere introductie van ons nieuwe merk op de Noord-Amerikaanse markt,” aldus Mário Ferreira, voorzitter van Mystic Invest Holdings, het moederbedrijf van Atlas Ocean Voyages. “James heeft een onwrikbare passie voor de cruisesector en een reputatie als voorvechter van reisadviseurs. We zijn ervan overtuigd dat Atlas Ocean Voyages onder James zijn leiding binnen afzienbare tijd de beste kleine luxe expeditiecruisemaatschappij zal zijn.”
De kleinschalige, luxe expeditiecruisemaatschappij Atlas Ocean Voyages is ontworpen voor veeleisende, plezierzoekende reizigers. De cruisemaatschappij dompelt gasten onder in unieke en ontzagwekkende momenten in afgelegen en boeiende bestemmingen. De schepen van de lijn, World Navigator, gelanceerd in augustus 2021, en World Traveller, gelanceerd in november 2022, beschikken beide over 98 suites, solo suites zonder eenpersoonstoeslag, en ‘gewone’ kajuiten. Drie extra zusterschepen, World Seeker, World Adventurer en World Discoverer, zullen zich tot 2024 bij de vloot voegen.
“Dit is een buitengewone kans, en ik ben zeer vereerd om deel uit te maken van het Atlas-team,” zei James Rodriguez. “Pas één jaar in dienst, is Atlas al een gevestigd cruisemerk met elegant ontworpen expeditieschepen die naar bucketlist bestemmingen varen en een uitzonderlijke staf en bemanning die uitstekende service leveren. Vooruitkijkend zullen we blijven voortbouwen op dat succes door de gastervaring aan boord van onze luxueuze schepen verder te verbeteren.”
Rodriguez begon zijn carrière in de cruisesector bij Crystal Cruises en trad vervolgens in 2003 in dienst bij Oceania Cruises als een belangrijk teamlid bij de oprichting. Bij Oceania was hij Executive Vice President Sales & Marketing en hielp hij het merk uit te bouwen op het gebied van omni-channel marketing, verkoop, bedrijfscommunicatie, loyaliteitsprogramma’s, gastendiensten, nieuwe productontwikkeling, duurzaamheidsinitiatieven en bedrijfsfilantropie.