Wie met Brussels Airlines in business class op langeafstandsvluchten van Brussel naar Sub-Saharaans Afrika en Noord-Amerika vliegt zal binnenkort een uniek reisetui ontvangen.
In navolging van de succesvolle samenwerkingen tussen Brussels Airlines en gerenommeerde Belgische merken als Natan en Rainpharma, gaat de luchtvaartmaatschappij nu samenwerken met drie vooraanstaande Gentse onderneemsters om haar amenity kits in een nieuw jasje te steken.
“Brussels Airlines wil in business class een gelijkaardige ervaring bieden als een boutique hotel. Een samenwerking met drie zelfstandige ondernemers past helemaal in dat kader. Het benadrukt ook onze Belgitude, waarbij we het beste van België aan de wereld kunnen tonen”, zegt Sandy Coenen, Inflight Product Equipment Manager van Brussels Airlines. “De drie dames hadden perfect begrepen wat onze behoeften waren en toonden zich enthousiast en positief in elke interactie. Met diverse achtergronden, en een gedeelde passie voor design, stijl en comfort, hebben ze dit premium collector’s item ontworpen.”
Een tijdloos verzamelobject
Handtassenontwerpster Griet Aesaert, skincare-experte Barbara Geusens van Nomige en kunstenares Elisia Poelman brachten hun talenten samen om een uitzonderlijk item te ontwerpen.
Griet Aesaert van handtassenlabel Aesaert, bekend om haar tijdloze designs van hoogwaardig Belgisch leer, heeft het etui gecreëerd. Naast de vaste collectie, blijft Griet haar visie ook uitdragen met het ontwerpen van tassen op maat. Hierbij wordt elke tas volledig gepersonaliseerd op vraag van de klant. Een kenmerkend aspect van dat maatwerk, is het gebruik van bijzondere voeringen die de creaties een compleet unieke uitstraling geven. “Maatwerk zit in ons DNA. Toen er voor dit project gesproken werd over kleurrijke tassen voor reizigers, dacht ik meteen aan de schilderijen van Elisia Poelman,” vertelt Griet enthousiast.
Kunstenares Elisia Poelman stimuleert met haar schilderkunst graag de verbeelding, en dat doet ze hier met haar bijdrage opnieuw. Reizigers worden aangemoedigd om niet alleen fysiek, maar ook mentaal op reis te gaan. De binnenvoering van het etui bevat een uniek stuk uit “A tourist in a dream”, een schilderij van Elisia’s hand. Ook het bijpassende slaapmasker draagt een detail van het kunstwerk. Enkele van haar werken zullen binnenkort ook in The Loft, de prijswinnende lounge van Brussels Airlines op Brussels Airport, te zien zijn.
Dr. Barbara Geusens, skincare-experte en oprichtster van Nomige, voegt haar wetenschappelijke kennis toe aan de unieke samenwerking. Nomige staat bekend om gepersonaliseerde, innovatieve verzorgingsproducten. Ook de lippenbalsem en lotion die in het reisetui zitten, zijn speciaal gecreëerd voor Brussels Airlines. “Naast skincare is reizen altijd een passie geweest. Dat mijn producten nu de wereld over vliegen en internationale bekendheid krijgen, is een droom die uitkomt”, vertelt Barbara trots. “De producten zijn specifiek ontworpen om de huid te beschermen en te verzorgen tijdens en na een lange vlucht.”
De samenwerking tussen Brussels Airlines en het Gentse drietal zal twee jaar duren, waarbij elke zes maanden een nieuwe kleur en design worden geïntroduceerd. In totaal worden er vier unieke ontwerpen onthuld.