MS EUROPA presenteert zich na haar recente restyling met technische updates en stijlvolle designinnovaties. Het schip kreeg onder meer 56 gemoderniseerde suites en een vernieuwd EUROPA-restaurant.
Na een verblijf van twee weken in het droogdok heeft MS EUROPA weer water onder de kiel. Het kleine luxeschip van Hapag-Lloyd Cruises onderging uitgebreide reparatie- en onderhoudswerkzaamheden. Zo werden onder meer 56 suites, de vloer in het Europa Restaurant en het zwembad gemoderniseerd.
Nieuwe kleuren, nieuwe feelgoodfactor, nieuwe cruise-ervaring
De EUROPA werd voor het laatst gerenoveerd in oktober 2019. Sindsdien oogt het schip veel modernere en informeler. Er werd toen ook een nieuw culinair aanbod gelanceerd: EUROPA Refresh. Dit welzijnsconcept is gericht op holistische aanpak en mindfulness. Ook de restaurants ‘The Globe by Kevin Fehling’ en ‘Pearls’ kregen fundamentele conceptuele veranderingen.
Terwijl de vernieuwingen zich toen vooral toespitsten op de openbare ruimtes werd deze keer de focus gelegd op de gastenverblijven. In totaal kregen 56 suites een nieuwe look & feel. Voortaan sieren muren met stijlvolle grijze lijnen en lichtgekleurde tapijten de woonruimtes, terwijl de withouten afwerking van de meubels en een uitnodigend bankstel nieuwe accenten leggen. Ook in de openbare ruimtes zijn er veranderingen. De vloer in het Europa Restaurant is volledig opnieuw gelegd. Het zwembad is technisch en optisch up-to-date en nodigt uit tot zwemmen. Golfers zullen ook profiteren van een nieuwe simulator.
Vermindering van brandstofverbruik door nieuwe onderwaterverf
“De Berlitz Cruise Guide bekroont de EUROPA consequent het ‘beste cruiseschip ter wereld*’. Om aan deze eis te blijven voldoen, investeren wij regelmatig in ons hartschip. De EUROPA wordt voortdurend onderhouden en gemoderniseerd”, zegt Julian Pfitzner, CEO van Hapag-Lloyd Cruises.
Tijdens haar periode in het droogdok kreeg de EUROPA ook heel wat technische upgrades. Zo kreeg de Azipod-drive een onderhoudsbeurt en is er een nieuwe onderwaterverflaag aangebracht. Dankzij de nieuwe onderwaterverflaag verhoogt de eco-efficiëntie van de EUROPA. De nieuwe verflaag heeft namelijk een positief effect op de stromingseigenschappen van het schip waardoor het brandstofverbruik tot 10 procent lager ligt.