Brussels Airlines lanceert campagne om nieuwste Belgian Icon te vinden

De Belgian Icons behoren tot de meest gefotografeerde vliegtuigen ter wereld en zijn een belangrijke manier voor Brussels Airlines om haar Belgitude aan de wereld te tonen.

De eerste Belgian Icon van Brussels Airlines, Rackham, werd in 2015 geïntroduceerd en is een eerbetoon aan Kuifje, de wereldberoemde Belgische stripheld. Eerder dit jaar werd Amare aan de wereld gepresenteerd, de meest recente Belgian Icon in samenwerking met muziekfestival Tomorrowland. De derde Belgian Icon dat momenteel in de vloot zit, is Trident, het officiële vliegtuig van de Rode Duivels en de Red Flames, respectievelijk het mannelijke en vrouwelijke nationale voetbalteam.

Tussen 2016 en 2021 vloog Brussels Airlines ook al de wereld rond met Magritte, een eerbetoon aan de Belgische surrealistische schilder René Magritte. Tussen 2018 en 2023 smurfte Aerosmurf doorheen het luchtruim. Het ontwerp van dit vliegtuig ontstond ook tijdens een wedstrijd georganiseerd door Brussels Airlines. En tussen 2019 en 2023 reisde de Vlaamse schilder Pieter Bruegel de Oude, een Belgian Icon uit de 16e eeuw, de wereld rond.

De Belgische luchtvaartmaatschappij zal binnenkort een nieuwe Belgian Icon aan de wereld presenteren en heeft daarom een wedstrijd gelanceerd waarin het Belgische publiek ontwerpen kan indienen die het beste van België vertegenwoordigen. Begin oktober kan iedereen stemmen om te beslissen hoe de volgende Belgian Icon eruit zal zien.

De nieuwe Belgian Icon zal België met de wereld verbinden, maar ook de beschildering van het vliegtuig zal worden ontworpen door Belgen en het uiteindelijke design zal gekozen worden door het Belgische publiek.

Iedereen die in België woont of de Belgische nationaliteit heeft en ouder is dan 16 jaar kan deelnemen aan de wedstrijd. Net als bij alle andere Belgian Icons moet het vliegtuig België op een originele en artistieke manier vertegenwoordigen.

“Het ontwerp moet iets zijn waar België om bekend staat en waar Belgen trots op zijn, zonder te veel in clichés te vervallen. De volgende Belgian Icon zal bijvoorbeeld geen bier, frieten of wafels bevatten, maar we laten graag onze cultuur, natuur of geschiedenis zien. Net als bij al onze vorige Belgian Icons moet het ontwerp een ‘wow-factor’ hebben en mensen inspireren om België te bezoeken,” zegt Michel Moriaux, Head of Marketing bij Brussels Airlines.

Kandidaat ontwerpers hebben tot 27 september de tijd om hun ontwerpen in te dienen; daarna zal een interne jury een voorselectie maken. Begin oktober zal iedereen kunnen stemmen op hun favoriete ontwerp. De ontwerpen kunnen worden ingediend via de website van Brussels Airlines.

Lees ook: 7 tips om ervoor te zorgen dat je nooit meer je bagage kwijtraakt

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *