Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. heeft de meest uitgebreide nieuwbouworder uit haar geschiedenis onthuld. Het bedrijf heeft in totaal acht ultramoderne schepen besteld, die bijna 25.000 extra slaapplaatsen vertegenwoordigen, met nieuwe scheepsklassen voor elk van de drie merken: Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises. Het bedrijf kondigde ook de bouw aan van een pier voor meerdere schepen in Great Stirrup Cay, haar privé-eilandbestemming in de Bahama’s. Deze ongekende tien jaar durende strategie verbetert het productaanbod, de gastervaringen en de operationele infrastructuur en ondersteunt het duurzame leiderschap van het bedrijf in het leveren van innovatieve cruisevakanties.
Grotere schepen
De nieuwe scheepsbestellingen voor alle drie de merken staan gepland voor levering over een periode van tien jaar, tussen 2026 en 2036. Na de levering van vier schepen uit de Prima-Plus-klasse tussen 2025 en 2028, zal Norwegian Cruise Line naar verwachting vier schepen in ontvangst nemen. Schepen van 200.000 bruto ton, elk met een capaciteit van bijna 5.000 gasten, in 2030, 2032, 2034 en 2036, waarvoor financiering nodig is. Ter vergelijking, het grootste schip in de huidige vloot is Norwegian Encore. Het subklasseschip ‘Breakaway Plus’ meet 169.000 bruto ton en heeft een capaciteit voor iets minder dan 4.000 gasten.
Voortbouwend op het succes van haar Allura Class-schepen, waarvan de laatste in 2025 wordt opgeleverd, zal Oceania Cruises in 2027 en 2029 twee schepen van 86.000 bruto ton in ontvangst nemen, elk met een capaciteit van 1.450 gasten. Ter vergelijking: Vista en Allura zijn momenteel de grootste schepen van Oceania Cruises, met een tonnage van 67.000 bruto ton en capaciteit voor 1.200 gasten.
Ten slotte zal Regent Seven Seas Cruises, na de bekroonde Explorer Class-schepen, in 2026 en 2029 twee schepen van 77.000 bruto ton in ontvangst nemen, elk met een capaciteit van 850 gasten. Dit is groter dan Seven Seas Explorer, Splendor en Grandeur met een volume van 55.000 bruto ton en capaciteit voor 746 gasten.
Details met betrekking tot de voorzieningen, passagiershutten, restaurants, recreatiemogelijkheden, efficiëntie, duurzaamheid en andere kenmerken van het schip zullen in de komende maanden worden aangekondigd.
“Deze strategische order voor nieuwe schepen voor alle drie onze bekroonde merken zorgt voor de gestage introductie van geavanceerde schepen in onze vloot en verstevigt onze groei op de lange termijn. Het stelt ons ook in staat om onze operationele schaal aanzienlijk te benutten, onze toewijding aan innovatie te versterken en ons vermogen te vergroten om onze gasten nieuwe producten en ervaringen aan te bieden, terwijl we tegelijkertijd mogelijkheden bieden om de efficiëntie van onze vloot te verbeteren”, aldus Harry Sommer, president en CEO. officier van Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. “We zijn eveneens enthousiast over de toevoeging van een nieuwe pier bij Great Stirrup Cay ter ondersteuning van onze grotere capaciteit in het Caribisch gebied en de meerdere schepen die het eiland aandoen, waardoor onze gastervaring wordt verbeterd en naadloze en betrouwbare het hele jaar door toegang tot ons privé-eiland.”
Made in Italy
In samenwerking met de Italiaanse scheepsbouwer Fincantieri zal elk merk zijn nieuwe scheepsklasse ontwerpen en zich concentreren op het creëren van de grootste, meest efficiënte en innovatieve schepen van hun respectieve vloot. In lijn met de duurzaamheidsinspanningen van het bedrijf zullen de nieuwe scheepsontwerpen naar verwachting de reis naar het koolstofvrij varen bevorderen.
“Door de jaren heen is onze langdurige relatie met Norwegian Cruise Line Holdings geworteld in een gedeelde visie op de toekomst van het maritieme reizen, waarbij consequent nieuwe normen worden gesteld voor innovatie, luxe, duurzaamheid en gasttevredenheid in de cruise-industrie”, aldus Pierroberto Folgiero, CEO en algemeen directeur bij Fincantieri. “We zijn verheugd om aan deze nieuwbouwopdrachten te werken en emblematische cruiseschepen te leveren die onze gedeelde erfenis van uitmuntendheid voor de komende generaties zullen belichamen.”
Het bedrijf heeft exportkredietfinanciering verkregen tegen gunstige voorwaarden om 80 procent van de contractprijs van elk van de twee schepen van Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises te financieren, onder bepaalde voorwaarden. De scheepsbestellingen voor Norwegian Cruise Line blijven onderworpen aan financiering, die momenteel aan de gang is.
Mark A. Kempa, Chief Financial Officer van Norwegian Cruise Line Holdings, merkte op: “Wij verwachten dat deze strategische investeringen ons groeitraject zullen veiligstellen, ons winstprofiel aanzienlijk zullen versterken en de aandeelhouderswaarde tot ver in de toekomst zullen vergroten. Met een gunstige betalingsstructuur die financiering vooraf en bescheiden initiële termijnbetalingen voor deze scheepsorders omvat, verwachten we nog steeds een sterke daling van de Net Leverage met 1,5 ton tegen eind 2024, ten opzichte van 2023, en verwachten we dat het bedrijf de Net Leverage de komende jaren elk jaar zal blijven verminderen.”
Nieuwe pier op Great Stirrup Cay
De ontwikkeling van een nieuwe pier op het privé-eiland van het bedrijf in de Bahama’s, Great Stirrup Cay, zal naar verwachting in de zomer van 2024 van start gaan en eind 2025 voltooid zijn. Het betreft een investering van ongeveer $ 150 miljoen. De nieuwe pier zal worden gebouwd om tegelijkertijd twee grote schepen van de huidige en toekomstige scheepsklassen van het bedrijf aan te laten meren. De ontwikkeling van de pier zal de gastervaring op Great Stirrup Cay verbeteren en samen met Harvest Caye, het privé-eiland van het bedrijf in Belize, gasten bestemmingen van wereldklasse blijven bieden in het oostelijke en westelijke Caribische gebied.
Contacteer ons voor meer informatie en om je volgende cruise te boeken aan boord van Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises.