In het kader van de Europese Week van Duurzame Ontwikkeling organiseerde Atout France in samenwerking met Morbihan op donderdag 21 september een avond waarbij reisprofessionals de streek en een aantal lokale partners konden ontdekken. Tegelijkertijd werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de visie van Frankrijk op het toerisme van morgen te presenteren.
De workshop vond plaats in Tero Restaurant in Brussel, een restaurant met focus op duurzaam en lekker eten.
Morbihan is het enige Franse departement met een Bretonse naam. Mor-bihan, of kleine zee, is al eeuwen een symbolische verbinding tussen de oceaan en het continent. Vandaag is Morbihan goed op weg om ook een symbolische verbinding te worden tussen authenticiteit, natuur, geschiedenis en een andere toekomst voor het toerisme.
Tijdens de workshop konden reisagenten en reisjournalisten kennismaken met 6 lokale partners en een presentatie volgen over kwaliteitsvoller toerisme en hoe dat voor reisprofessionals zorgt voor extra toegevoegde waarde. De lokale partners gaven meer inzicht in de betoverende wereld van Morbihan, waar elke hoek een nieuw avontuur onthult: dwalen door de middeleeuwse straatjes, fietsen langs het Kanaal van Nantes naar Brest, eilandhoppen in de Golf van Morbihan en smullen van karamel met gezouten boter.
Achteraf konden de aanwezigen genieten van een gastronomische beleving met focus op natuurlijke en lokale producten en een demonstratie van een lokale oesterkweker.
Meer informatie vind je op de website van Atout France en Morbihan Tourisme.